dilluns, de novembre 27, 2006

MEDIA GUARDIAN LAUNCHES VIRAL VIDEO CHART

----------------------------------------MediaGuardian launches viral video chart----------------------------------------MediaGuardian is to publish a weekly chart of the most talked-aboutvideos being linked to by bloggers. The top 20 viral video chart will bepublished every Friday on MediaGuardian.co.uk and produced by Unruly Media. Unlike other popular viral videos - which typically feature extremehumour or porn - Unruly Media compiles the chart by scanning 2m blogseach day, tracking the most referred to videos on sites like YouTube,MySpace and Google video. The majority of references link to video onYouTube where content is usually very topical. Scott Button, the Unruly Media managing director, said viral video was agood reflection of the news agenda. The chart monitors English-languageblog videos, but Unruly Media will shortly launch versions in Chinese,Japanese and Spanish.

Source: http://media.guardian.co.uk/newmedia/story/0,,1955573,00.html - Media Guardian

"JOURNALISTS HAVE NO MORALITY" SEGÚN CHERIE BLAIR

Journalists have no morality, Cherie Blair tells students---------------------------------------------------------Cherie Blair has launched an extraordinary attack on the media claimingthere is 'no professional morality in journalism'. The UK Prime Minister's wife took her revenge on a profession that has bedevilled her for years when invited to address students at Roehampton University on Wednesday. She told a stunned audience that it was 'not a noble calling' andjournalists 'have no ethics'. Then, Mrs Blair - who was at theuniversity in south-west London to open its Human Rights Centre - turnedher attention to the Daily Mail and the Press Complaints Commission.Since the latter has repeatedly failed to uphold the Blairs' complaintsabout the former, Mrs Blair's words - 'the pathetic PCC dominated by theDaily Mail - are not, perhaps, surprising. Her spokeswoman yesterday sought to play down the incident. 'Mrs Blairwas merely playing devil's advocate to stimulate discussion amongst thestudents.' But the students say the PM's wife delivered a 'rant' andthey weren't given an opportunity to defend their putative trade.Source: http://news.independent.co.uk/uk/politics/article2016131.ece - The Independent

divendres, de novembre 24, 2006

DIRECTOR METIDO A ARTICULISTA

Todavía no podemos saber si Javier Moreno, el nuevo director, será, en las páginas de El País, una firma más frecuente que la de su predecesor. El artículo "Nación, diálogo y (buenos periódicos)" que publicó ayer confirma la tan hispana devoción por los referentes norteamericanos que inaugurara en PRISA Juan Luis Cebrián, sugiere una voluntad de estilo tan frustrada como su argumentación, pero, eso sí, apunta contra RZ con sorprendente contundencia: "la pésima gestión que del proceso de reordenación territorial necesario para construir la España del siglo XXI ha hecho el presidente Rodríguez Zapatero (...)"; "la batalla por la modernidad más allá de estériles debates nacionalistas, un empeño en el que el actual Gobierno socialista ha mostrado más voluntad que acierto, más intuición que oficio" . También se despacha el joven Moreno contra "el absurdo debate identitario (nación sí o no) al que dio pie un Gobierno tripartito en Cataluña organizado para conseguirle la presidencia de la Generalitat a Pasqual Maragall pese a que perdió las elecciones de 2003 (o quizá por ello mismo) supuso un punto de partida. Tras extenderse por otras autonomías, el desaguisado amenaza con sucederse a sí mismo en Cataluña esta semana para, de nuevo, convertir en presidente de la Generalitat al líder de los socialistas catalanes, José Montilla, que en lugar de dimitir tras perder su partido cinco escaños y casi un 25% de los votos en las últimas elecciones, ha preferido volver a asociarse con la formación que tuvo que ser expulsada del Ejecutivo catalán por hacer imposible el consenso sobre el nuevo Estatuto."
Un artículo con firma no define, claro, la estrategia de un director, y un director puesto a dedo por la empresa tampoco define la estrategia del diario. ¿Qué objetivos asignará PRISA ahora a El País. dentro de esas dos grandes metas que se alimentan mutuamente, lucrar e influir?